آموزش فیلم گرفتن از صفحه دسکتاپ با پاورپوینت – بدون نرم افزار، دسکتاپ رو ضبط کن

فهرست مطالب
آموزش فیلم گرفتن از صفحه دسکتاپ با پاورپوینت

یکی از راه های ساده برای گرفتن فیلم و یا اسکرین شات گرفتن از صفحه کامپیوترتان استفاده از نرم افزار پاورپوینت است.برای اینکه بتوانید از این اموزش استفاده کنید با ما همراه باشید.

فیلم گرفتن از صفحه کامپیوتر یکی از کارهایی است که نیاز به یک  نرم افزار جداگانه برای انجام اینکار دارد به همین دلیل شما میتوانید اگر که پاورپوینت را نصب دارید برای انجام اینکار از این نرم افزار کمک بگیرید و دیگر نیاز نیست نرم افزار دیگری را نصب کنید.

آموزش فیلم گرفتن از صفحه نمایش سیستم با پاورپوینت

Video Record

برای اینکه بتوانید از صفحه مورد نظرتان فیلم بگیرید کافی است مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

۱) ابتدا وارد  تب Insert شوید و برروی Screen Recording کلیک نمایید.

.

فیلم گرفتن از صفحه دسکتاپ با پاورپوینت

.

2) برروی قسمت  Select Area کلیک کنید.

.

فیلم گرفتن از صفحه دسکتاپ با پاورپوینت

.

3) سپس قسمتی که مایل هستید تا از ان فیلم بگیرید با کمک ماوس انتخاب کنید.

.

فیلم گرفتن از صفحه دسکتاپ با پاورپوینت

.

4) پاورپوینت به صورت پیشفرض از صداها و محل قرارگیری ماوس هم فیلم میگیرد و انها را در فیلم ضبط میکند اگر که مایل هستید تا انها را از فیلم نهایی حذف کنید مافیست از پنل رکورد از نمایش دادن انها جلوگیری کنید.

5) با انتخاب  کلید Record فرآیند فیلمبرداری  از صفحه شروع می‌شود. اما شما میتوانید با کمک دکمه های  میانبر  Windows key + Shift + R نیز سریع‌تر و بدون نیاز به کلیک‌های اضافه و بیشتر به کلید Record دست پیدا کنید.

با استفاده از این  میانبر شما میتوانید هنگام فیلمبرداری از صفحه در بین این پروسه وقفه ایجاد کنید و دوباره به فیلمبرداری بپردازید.

6)هنگامی که  کارتان به پایان رسید و مایل به متوقف کردن فیلم گرفتن از صفحه بودید.

ماوس را به مکن اول پنل رکورد پاورپوینت ببرید تا پنل دوباره به نمایش درآید. حالا با کلیک برروی کلید Stop یا استفاده از میانبر  Windows key + Shift + Q کاملا پروسه ضبط ویدیو از صفحه را پایان بخشید.

.

ضبط فیلم

.

7) حالا برای اینکه بتوانید فایل ضبط شده را سیو کنید باید برروی تصویری که برروی صفحه مانده کلیک راست کنید سپس از بین گزینه ها Save Media As را انتخاب کنید.

ذخیره مدیا

.

8) حالا میتوانید در پنجره ای که برایتان باز شده است ویدئو خود را با نام مشخص و دلخواه و همچنین انتخاب مکان مورد نظر جهت ذخیره سازی ان انتخاب کنید و در پایان گزینه Save را بزنید.

.

اسکرین شات گرفتن از دسکتاپ با پاورپوینت

اسکرین شات با پاورپوینت

عکس گرفتن (screen shot) از صفحه کامپیوتر

بغیر از اینکه شما با کمک این نرم افزار میتوانید از صفحه رکورد بگیرید میتوانید حتی از صفحات دلخواهتان نیز عکس یا به قول معروف اسکرین شات بگیرید.برای انجام اینکار کافیست مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

۱) مانند قبل وارد تب Insert شده و برروی Screenshot کلیک کنید.

۲) با کلیک کردن بر روی Screen Clipping  شما میتوانید از هرقسمت که مد نظرتان هست اسکرین شات بگیرید.

۳) بعد از مشخص کردن مکانی که میخواهید از ان اسکرین شات بگیرید پاورپوینت از ان صفح به سرعت عکس گرفته و به نمایش میگذارد.

۴) برای سیو کردن عکس گرفته شده تنها کاری که باید بکنید این است که برروی ان کلیک کرده و گزینه  Save as picture را انتخاب کنید.

۵) سپس پنجره ای جهت سیو کردن فایل برایتان باز خواهد شد که میتوانید نام مشخص برای فایلتان انتخاب کنید و یا فرمت فایل را عوض کنید و همچنین مکان مورد نظر جهت سیو کردن فایل را نیز انتخاب نمایید سپس برروی گزینه Save کلیک کرده تا فایل با تغییرات دلخواه سیو گردد.

.

باهم گپ و گفتی داشته باشیم؟

ما در این پست سعی داشتیم تا طرز اسکرین رکورد از صفحه و اسکرین شات گرفتن از صفحات دلخواه را با کمک نرم افزار پاورپوینت به شما مرحله به مرحله اموزش دهیم.

ایا این اموزش برای شما مفید بوده است؟

شما برای اینکه از صفحه مورد نظرتان فیلم و یا عکس بگیرید از چه روشی استفاده میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *