اخذ گواهی نامه تئوری انتخاب ، واقعیت درمانی و تأیید هیئت علمی در 5 مرحله

فهرست مطالب
اخذ گواهی نامه تئوری انتخاب

تئوری انتخاب چیست؟

سیستم جهانی برای توانمندسازی افراد و بهبود روابط.

تئوری انتخاب بر این فرض ساده استوار است که هر فردی فقط قدرت کنترل خود را دارد و قدرت محدودی برای کنترل دیگران دارد.

بکارگیری تئوری انتخاب به فرد این امکان را می دهد که مسئولیت زندگی خود را بپذیرد و در عین حال از تلاش برای هدایت تصمیمات و زندگی دیگران کناره گیری کند.

افراد این قدرت را دارند که مسئولیت انتخاب های خود را بپذیرند و از دیگران برای به دست گرفتن مالکیت انتخاب های خود حمایت کنند.

رفتارهای منفی فراوانی و شدت آن کاهش می یابد، روابط تقویت می شود و رضایت از زندگی افزایش می یابد.

.

برای دانلود مقاله و پاورپوینت نظریه واقعیت درمانی ویلیام گلاسر اینجا کلیک نمایید.

.

اعطای گواهی نامه تئوری انتخاب و واقعیت درمانی

اخذ گواهی نامه تئوری انتخاب و واقعیت درمانی از مجموعه  Choice Theory و Faculty Training

این مقاله ترجمه شده روند اعطای گواهینامه از موسسه فوق الذکر است.

این برنامه یک رویکرد آموزشی برای شایستگی در ایجاد روابط، حل مسئله و رهبری در هر زمینه ای از تلاش انسان است.

دوره های شرح داده شده در این صفحه بخشی از آموزش میراثی است که توسط دکتر ویلیام گلسر از دهه 1960 تا زمان مرگ وی در سال 2013 توسعه یافته است.

او فرآیندی را ایجاد کرد تا ابتدا افراد را در واقعیت درمانی تأیید کند و سپس نظریه انتخاب را در دهه 1990 اضافه کرد.

صدور گواهینامه یک فرآیند 5 مرحله ای است و برای افراد از همه اقشار، از مشاوران و معلمان گرفته تا صاحبان مشاغل و اعضای خانواده بسیار ارزشمند است.

برای اطمینان از کیفیت دوره‌ها، دکتر گلاسر برنامه‌ای را برای آموزش و تأیید اعضای هیئت علمی که دیدگاه او در تدریس نظریه انتخاب جهان را برآورده می‌کنند، ایجاد کرد.

این فرآیند در زیر توضیح داده شده است.

امروز با ثبت نام در دوره ای به ده ها هزار نفر در سراسر جهان بپیوندید که بخشی از جنبش حفظ میراث دکتر گلاسر هستند.

اهداف

پروسه هجده ماهه صدور گواهینامه در نظریه انتخاب و درمان واقعیت (CT/RTC) از 5 مرحله تشکیل شده است.

این برنامه شامل تعاملات گسترده با چندین مدرس است که از طریق برنامه دانشکده بین المللی ویلیام گلسر تایید شده اند.

فرصت کافی برای بحث و تمرین با آن مربیان وجود دارد.

دانش‌آموزان تشویق می‌شوند مطالبی را از زندگی خود ترکیب کنند و برنامه‌های کاربردی معنادار جدیدی برای تئوری انتخاب ایجاد کنند تا با دیگران به اشتراک بگذارند.

شرکت کنندگان یاد خواهند گرفت و نشان خواهند داد:

  • استفاده موثر از اصول واقعیت درمانی
  • توصیف دقیق مدل تئوری انتخاب از نحوه عملکرد ذهن.
  • توانایی استفاده از کنترل داخلی در ارتباطات در هر زمینه.
  • توسعه راهبردهای جدید برای حل مسئله با مشورت افراد درگیر.
  • تشویق (نظارت و/یا مدیریت) با دنبال کردن یک برنامه در نقش مناسب خود.
  • رهبری در ارزیابی و ارزیابی مجدد پیشرفت به سوی اهداف مورد توافق.

مرحله 1: دوره مقدماتی فشرده پایه

مدل واقعیت درمانی، مهارت ها و تمرین

  • ایجاد یک محیط برآورده کننده نیاز
  • ایجاد روابط با استفاده از مفاهیم CT/RT (عادات رابطه)
  • رویه های یادگیری که منجر به تغییر می شود
  • خود ارزیابی
  • ایفای نقش با انواع مشتری در تنظیمات مختلف

مفاهیم نظریه انتخاب

مفاهیم نظریه انتخاب

  • نیازهای پایه
  • دنیای کیفیت
  • ادراک
  • جهان ادراک شده
  • مقایسه مکان
  • سیستم رفتار کل
  • فیلترهای حسی، کل دانش و ارزش گذاری
  • تفاوت بین وضعیتی که در کنترل مؤثر نیست (وضعیت A) و موقعیتی که کنترل مؤثرتری به دست می آورد (وضعیت B).

مرحله 2: تمرین پایه

دوره فشرده پایه با چهار جلسه عملی پایه تعاملی که توسط یک مربی عملی پایه معتبر موسسه مدیریت می شود دنبال می شود، بنابراین دانش آموزان می توانند ایده های تئوری انتخاب را بررسی و تمرین کنند.

مبتنی بر شایستگی

  • خود ارزیابی و تایید
  • معیارهای کیفیت کار
  • موضوعات طوفان فکری
  • در صورت امکان ارتباط با تحقیق

فعالیت های پیشنهادی:

  • سناریوهای مشتری آشنا
  • مطالعات موردی
  • تئوری زبان انتخاب
  • استفاده از یک مجله آموزشی
  • کاربردهای واقعیت درمانی
  • اتصال به کارهای مرتبط

در پایان دوره آموزشی پایه، شرکت‌کننده یک فرم درخواست خودارزیابی/ درخواست دریافت می‌کند که توسط ناظر تمرین امضا شده است.

این فرم باید برای ثبت نام در مرحله 3: آموزش فشرده پیشرفته ارسال شود.

مرحله 3: دوره فشرده پیشرفته

بررسی اجمالی محتوا

  • مفاهیم همانطور که در Basic Intensive اما در عمق بیشتر بیان شده است
  • شصت درصد از زمان اختصاص داده شده به نقش آفرینی و پردازش نقش آفرینی
  • افزایش دانش تئوری انتخاب از طریق بازی نقش: درک هدف سوالات
  • ایفای نقش با طیف وسیع تری از جمعیت مشتری به عنوان مشاور/مصاحبه کننده، مشتری و ناظر فرآیند
  • آشنایی با تفاوت های مشاوره، آموزش و مدیریت در نقش بازی
  • سبک‌های مدیریت: رئیس – رهبر – لیسه‌فر
  • فرآیند مدیریت رهبری را در صحنه های ایفای نقش (محیط مدرسه یا کسب و کار) تمرین کنید

مرحله 4: تمرین پیشرفته

معیارهای کیفیت کار – بررسی

  • نشان دادن دانش/مهارت به جای حساب شخصی
  • بحث در مورد نمونه کار با کیفیت و ارائه در صدور گواهینامه
  • علایق/ پروژه های فعلی در محل کار یا جامعه

روش های پیشنهادی

  • سناریوهای مشتری آشنا
  • مطالعات موردی
  • تئوری زبان انتخاب
  • استفاده از یک مجله آموزشی
  • بازی های نقش را تمرین کنید
  • اتصال به کارهای مرتبط

در پایان دوره آموزشی پیشرفته، شرکت کننده یک فرم خودارزیابی/ درخواست دریافت می کند که توسط ناظر تمرین امضا شده است.

این فرم باید برای ثبت نام در دوره آموزشی گواهینامه ارسال شود.

مرحله 5: صدور گواهینامه

هفته صدور گواهینامه

لطفاً توجه داشته باشید: انتظار می رود آموزش هفته صدور گواهینامه زودتر از 18 ماه از تاریخ آموزش فشرده اولیه شرکت کننده آغاز شود.

  • با ایجاد ارتباط بین شرکت کنندگان، محیط را تنظیم کنید
  • انتظارات را با هم برای ارائه شکل دهید
  • به سبک های یادگیری همه شرکت کنندگان احترام بگذارید
  • به طور مشترک معیارهایی را برای خودارزیابی در ارائه کار با کیفیت تنظیم کنید
  • به طور مشترک دستور کار و زمان ارائه ها را تنظیم کنید

جشن در طبیعت به عنوان شرکت کنندگان:

  • مهارت های خود را نشان دهید
  • یک ارائه پانزده [15] دقیقه ای به گروه ارائه دهید
  • در تمرین نقش آفرینی شرکت کنید
  • خود ارزیابی کنید
  • در مورد مواد مربوط به گروه نظریه انتخاب و واقعیت درمانی بحث کنید
  • مهارت های درخواستی را ارتقا دهید

برنامه های دانشکده

هنگامی که به وضعیت گواهینامه CT/RT (CT/RTC) دست یافتید، می توانید در یک برنامه دانشکده شرکت کنید تا عضو هیئت علمی ویلیام گلسر بین المللی (WGI) شوید.

هدف از این برنامه ها این است که اطمینان حاصل شود که اعضای هیئت علمی که نماینده WGI هستند دانش و مهارت های مناسب برای آموزش فرآیند صدور گواهینامه را دارند.

قبل از ثبت نام برای آموزش ناظر عملی، متقاضی باید با یک مشاور برنامه دانشکده (FPC) که یکی از اعضای هیئت علمی تایید شده است، کار کند.

هدف ارائه مشاوره در این زمینه برای اطمینان از آمادگی متقاضی برای ورود به برنامه دانشکده است.

هر یک از مربیان قبلی متقاضی ممکن است بتواند آن نقش را ایفا کند یا پیشنهاداتی داشته باشد.

هزینه این فرآیند مشاوره توسط هر عضو هیئت علمی تعیین می شود.

وضعیت اساتید دارای سه سطح است:

  • استاد راهنما
  • مربی پایه
  • دانشکده ارشد

هر مرحله بر مرحله قبلی استوار است، یعنی باید قبل از شروع یک برنامه، یک ناظر تمرینی باشد تا به یک مربی هفته پایه تبدیل شود.

هر برنامه دانشکده شامل آماده سازی، آموزش، تمرین و تایید است.

هنگامی که به وضعیت ناظر عملی پیشرفته دست یافتید، می توانید در یک برنامه دانشکده شرکت کنید تا یک مربی پایه شوید.

برای فهرستی از شایستگی‌ها، الزامات و فرم‌های لازم برای استاد راهنما و مدرس پایه، لطفاً روی اطلاعات بیشتر در زیر کلیک کنید.

دانشکده ارشد

شرایط لازم برای شروع فرآیند تبدیل شدن به هیئت علمی ارشد عبارتند از:

  • دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن
  • تایید شده WGI Basic Instructor
  • حداقل پنج دوره آموزشی پایه را تدریس کرده باشند

آموزش اساتید ارشد توسط ویلیام گلسر بین المللی انجام می شود.

اطلاعات بیشتر در مورد این فرآیند در وب سایت آنها گنجانده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *