آموزش تصویری قراردادن اکسل در پاورپوینت ، لینک دهی ، جاسازی و انواع آنها

فهرست مطالب
آموزش تصویری قراردادن اکسل در پاورپوینت

تا به حال شده نیاز به یک فایل اکسل داخل ارائه تان داشته باشید اما ندانید که باید چگونه آن را وارد اسلایدتان کنید ؟

گاهی اقات پیش امده که برای ارائه یک پروژه و برای بیان صحبت ها و حرف هایمان نیاز داشتیم قسمتی از یک فایل اکسل را در فایل پاورپوینت خود قرار دهیم و از ان برای ارائه مان استفاده کنیم.

برای اینکار نیز پاورپوینت برای ما راه حل هایی را قرار داده و شما با کمک این راه حل ها میتوانید به راحتی یک فایل اکسل را در داخل پاورپوینت خود قرار دهید و در صورت نیاز از ان استفاده کنید

پس با ما همراه باشید.

تفاوت میان لینک و قرار دادن یک صفحه اکسل در پاورپوینت

اگر بخواهیم که یک فایا اکسل را وارد پاورپوینت بکنیم 3 راه وجود دارد

اولین راه که ساده ترین و اسان ترین روش برای وارد کردن اطلاعات اسکل هم هست کپی کردن اطلاعات داخل فایل اکسل و وارد کردن انها به اسلاید مورد نظر است.

البته به این موضوع هم توجه داشته باشید که همیشه ساده ترین راه بهترین راه نیست

و اگر فایل و مواردی را که داخل فایل اکسل بوده را با کمک گزینه Paste وارد فایل ارائه تان کردید دیگر قادر نخواهید بود که از ویژگی های منحصر به فرد اکسل مثل فرمول نویسی و… استفاده کنید

و باید تمامی مواردی که در اکسل به صورت خودکار انجام میشوند را در پاورپوینت به صورت دستی انجام دهید.

نگران نباشید هنوز دو روش دیگربرای قرار دادن فایل اکسل داخل پاورپوینت وجود دارد.

شما میتوانید فایل اکسل را لینک کنید و یا اینکه ان را جاسازی کنید در ارائه تان.100% این دو روش باقی مانده بهتر از Copy/Paste کردن اطلاعات فایل اسکل در ارائه تان هستند.

و بسیار دستتان در تغییرات و انجام دیگر عملیات بسیار باز است و این دو روش بسیار نزدیک به یکدگیر هستند و نتایج پایانی شبیه به همی نیز دارند.

شما میتوانید با کمک این روش ها که قرار است در ادامه اموزش ببینید از اکسل در فایل ارائه خودتان استفاده کنید و از ویژگی های کاربردی اکسل تغییراتی در اطلاعات خود بوجود بیاورید.

فقط توجه داشته باشی که استفاده از این دو روش باهم فرق میکند و باید بدانید در چه وقت و کجا از انها استفاده کنید.

برای مثال اگر که فایل اکسل را به پاورپوینت لینک کنید و انها را به هم با این لینک اتصال دهید یک ارتباط دائمی این وسط رخ خواهد داد و تا زمانی که تغییراتی در فایل اکسل اصلی انجام دهید این تغییرات در فایل پاورپوینت نیز اعمال خواهد شد.

.

لینک کردن یا جاسازی یک صفحه اکسل در پاورپوینت

.

اما اگر که فایل اکسل را داخل پاورپوینت جاسازی کنید دیگر تغییرات به صورت خودکار اعمال نخواهند شد و تغییرات جدید که در فایل اکسل اصلی انجام دادید را در فایل موجود در پاورپوینت نخواهید دید.

البته که به این موضوع نیز توجه داشته باشید که هرکدام از این روش ها مزیت های خاص خودشان را دارند و نباید انها را نادیده گرفت برای مثال هنگامی که یک فایل اکسل را به فایل پاورپوینت لینک میکنید

درواقع حجم پاورپوینت نهایی را کم کرده اید با این کار فایل اکسل مجزا از فایل پاورپوینت خواهد بود و داده های موجود در داخل اکسل بر حجم فایل پاورپوینت نمی افزاید.

اما باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که هنگام لینک کردن فایل اکسل برای اینکه بتوانید ان را در پاورپوینت اجرا کنید حتما باید دو فایل را در یک قسمت و مکان سیو کنید و همیشه همراه داشته باشید تا بتوانید فایل اکسل را اجرا کنید.

اما با جاسازی کردن فایل اکسل در پاورپونت و ارائه خود دیگر لازم نیست که هردوفایل را همراه خود داشته باشید اما توجه داشته باشید که حالا که دو فایل برای ارائه نیاز ندارید اما فایل پاورپوینت با حجم بالاتری در دستتان است.

نمیتوان میان این دو روش یکی را انتخاب کرد بسته به شرایط و انتخاب شما میتوانید هریک از روش ها را برای انجام اینکار به کار گیرید.

اما توجه کنید که هنگامی که فایل اکسل را داخل ارائه جاساز میکنید دیگر هنگام اراسل فایل نیاز نیست که دو فایل مجزا (اکسل و پاورپوینت)را برای فرد دیگر ارسال کنید و کافیست که تنها یک فایل پاورپوینت برایش ارسال کنید.

آموزش تصویری قراردادن اکسل در پاورپوینت

چگونه فایل اکسل را در ارائه مان لینک و یا جاساز کنیم؟

بعد از صحبت درباره مزیت ها و معایب هر روش حالا زمان ان رسیده تا درباره چگونه انجام دادن این روش صحبت کنیم.

انجام این روش ها کار سختی نیست . شما میتوانید به اسانی این کار را انجام دهید.ومهم تر از همه این است که روش فعالسازی و انجام هردو روش تقریبا یکسان است و نیاز نیست که درگیر منوها و روش های پیچیده شوید.

ابتدا پاورپوینتی که درحال ساخت ان هستید و اکسلی که میخواهید در ارائه تان از ان استفاده کنید را باز کنید.سپس وارد فایل اکسل شوید و قسمت هایی که میخواهید در فایل پاورپوینت باشند را انتخاب کنید.

.

لینک کردن یا جاسازی یک صفحه اکسل در پاورپوینت

.

میتوانید با کمک کلید های میانبر ctrl+C قسمت های مشخص را کپی کنید و یا با راست کلیک کردن برروی قسمت های انتخابی انها را کپی کنید.

.

لینک کردن یا جاسازی یک صفحه اکسل در پاورپوینت

.

حالا وقت ان رسیده که به فایل پاورپوینت خود بروید و اسلایدی که میخواهید فایل اسکل را در ان قرار دهید انتخاب کنید.حالا از قسمت Home روی فلش رو به پایین کلید Paste را بزنید و از میان گزینه ها Paste special را انتخاب کنید.

.

لینک کردن یا جاسازی یک صفحه اکسل در پاورپوینت

.

حالا شما وارد صفحه Paste special شدید و در این قسمت است که میتوانید یکی از گزینه های لینک کردن و یا جاسازی را انتخاب کنید.

اگر میخواهید که فایل اکسل در پاورپوینت جاسازی شود باید از میان گزینه های موجود در پنجره سمت چپ Paste special گزینه Paste را انتخاب کنید.

ولی اگر مایل هستید که فایل را به پاورپوینت خود لینک کنید از گزینه Paste link استفاده کنید و ان را فعال کنید.

بعد از گذر از این موارد دیگر موارد در دو روش مانند یکدیگر هستند و ادامه باید از بین گزینه های موجود در لیست Microsoft Excel – Worksheet object را انتخاب نمایید.

.

لینک کردن یا جاسازی یک صفحه اکسل در پاورپوینت

.

بعد از اینکه برروی دکمه OK کلیک کردید خواهید دید که داده های انتخابی از فایل اکسل در پاورپوینت شما به نمایش درخواهند امد.

.

لینک کردن یا جاسازی یک صفحه اکسل در پاورپوینت

.

با هم گپ و گفتی داشته باشیم؟

ما در این پست سعی داشتیم اموزش چگونگی لینک کردن و جاسازی کردن یک فایل اکسل را به شما اموزش دهیم.

ایا این اموزش برایتان مفید بود؟

شما برای اینکه بتوانید فایل اکسل را داخل ارائه پاورپوینت قرار دهید از کدام یک از روش ها استفاده میکنید؟

ایا روش دیگری برای انجام اینکار وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *