انتقاد حسام الدین سراج از محسن چاوشی در دورهمی

فهرست مطالب
انتقاد حسام الدین سراج از محسن چاوشی در دورهمی

برنامه جمعه شب دورهمی مهران مدیری پر از اتفاقات بود ، از حضور شیلا خداداد در دورهمی گرفته تا انتقاد حسام الدین سراج از محسن چاوشی و برگزاری قرعه کشی اول مارکت که به شرح آنها خواهیم پرداخت :

حسام الدین سراج در دورهمی

مهمان دوم برنامه دورهمی مهران مدیری ، حسام الدین سراج بود ، ایشان که در ابتدای گفتگو ذکر کرد مصاحبه برنامه دورهمی برایش مانند صندلی داغ است ، در ادامه ی گفتگو صحبتهای جنجال برانگیزی داشت.

انتقاد حسام الدین سراج از محسن چاوشی در دورهمی

حسام الدین سراج با اشاره به اینکه اکثریت محتوی شعر ها و ملودی های موسیقی پاپ امروز کشور بسیار ضعیف است ، کنایه ای به آهنگ کجایی محسن چاووشی در سریال شهرزاد داشت.

ایشان در ادامه ی صحبت های خود با ذکر دو مصراع ابتدایی شعر کجایی محسن چاوشی ، گویا مثالی از موسیقی پاپ امروز کشور که سطح پایینی دارد آورده است.

جهت اطلاع آقای سراج باید بگوییم ، اتفاقا محسن چاوشی در بالاترین لول موسیقی کشور در حال فعالیت است ، چه به لحاظ ملودی و چه به لحاظ شعر محتویی

شاعر اشعار محسن چاوشی کیست ؟

گویا آقای سراج به کل اطلاع دقیقی از موسیقی پاپ این روز های کشور ندارد ، هر چند موضوعی که مطرح کرده است در نوع خود می تواند درست باشد ، اما قطعا و یقینا مصداقی که برای آن آورده است اشتباه محض بوده.

ترانه شناسی آلبوم من خود آن سیزدهم سال ۱۳۹۱ محسن چاووشی

نام ترانه ترانه سرا آهنگساز تنظیم
غلط کردم غلط وحشی بافقی محسن چاووشی امیر جمال فرد
کو به کو مولانا محسن چاووشی شهاب اکبری، محسن چاووشی
رمیدیم وحشی بافقی محسن چاووشی کوشان حداد
نگار باباطاهر محسن چاووشی شهاب اکبری
ستمگر شهریار محسن چاووشی کوشان حداد
شیرمردا مولانا محسن چاووشی محسن چاووشی
من خود آن سیزدهم شهریار محسن چاووشی شهاب اکبری
ای عاشقان مولانا محسن چاووشی محسن چاووشی
بهرام گور خیام نیشابوری محسن چاووشی شهاب اکبری، محسن چاووشی

از دیگر شاعران اشعار آهنگ های محسن چاوشی می توان به چهره های فرهنگی و هنری سرشناس کشور اشاره کرد :

آقایان : حسن صقا ، فاضل نظری ، امیر ارجینی ، روزبه بمانی ، کیکاووس یاکیده ، یاها کاشانی ، حمید مصدق ، سینا حجازی و …

خانم ها : ترانه مکرم ، مریم حیدرزاده ، ستاره کاظمی ، پریناز جهانگیر و …

محست چاوشی که اکثر آهنگ سازی های کارهایش را خودش انجام می دهد و جزو بی حاشیه ترین خواننده های کشور است ، ترانه زیبا و محبوب کجایی سریال شهرزاد را خودش سروده که جزو کارهای موفق او به شمار می رود.

کدام آهنگ ها را محسن چاووشی سروده است ؟

همچنین ترانه های به نام و محبوب دیگری مانند :

  • مترو
  • نخلای بی سر
  • کی بهت خندیده
  • هفته های تلخ من
  • نفس بریده
  • خشخاش
  • حسرت خیس
  • فاصله

از شعر های سروده شده توسط خود محسن چاوشی بهره گرفته اند.

در نهایت باید گفت ، آقای محسن چاوشی از برترین خوانندگان امروز کشور است که ترانه های او چه به لحاظ موسیقایی و چه محتویی از سطح بسیار بالایی برخوردار است ، پیرو همین موضوع نظر شما را به نظر سنجی اخیر که توسط برنامه دید در شب رضا رشید پور صورت گرفت جلب می نمایم :

نتیجه نظرسنجی بهترین خواننده کشور برنامه دید در شب

به نقل از وب سایت رسمی دید در شب : در این نظرسنجی که ۱۷ هزار و ۹۳۸ نفر شرکت کردند محسن چاووشی با اختلاف چشم گیری نسبت به دیگر کاندیداها در جایگاه اول انتخاب کاربران قرار گرفت ( محسن چاووشی ۴۱۰۰ رای ) و بعد از وی مرحوم مرتضی پاشایی و احسان خواجه امیری نفرات دوم و سوم این نظرسنجی شدند.

آواز حسام الدین سراج در برنامه دورهمی

در انتهای مصاحبه سراج با مهران مدیری ، از وی درخواست شد تا چند بیت آواز بخواند که ایشان چند بیت از ترانه ای با نام افسانه زندگی را خواند.

متن شعر حسام الدین سراج در دورهمی

  • یک روز رسد غمی به اندازه ی کوه
  • یک روز رسد نشاط اندازه دشت
  • افسانه ی زندگی همین است عزیز
  • در سایه ی کوه باید از دشت گذشت

دانلود اجرای حسام الدین سراج

[ link=”http://as10.asset.aparat.com/aparat-video/a_b5co67fqp1im95lqlml983q3oop1q5m53ll992333669__b1528.mp4″ ]لینک دانلود اجرای افسانه زندگی حسام الدین سراج – حجم : ۲٫۵ مگ

کلام آخر اینکه بهتر بود برنامه دیشب دورهمی بدون انتقاد حسام الدین سراج از محسن چاوشی صورت می گرفت.

.

شیلا خداداد در دورهمی

شیلا خداداد که با بازی نقش سیتا در سریال مسافری از هند در سال ۸۱ مشهور شده بود ، جمعه ۸ خرداد ۹۵ مهمان دورهمی بود.

ایشان در پاسخ به این سوال که آیا شما پولدار هستید گفت : در این حد که همسرم یک جراح است.

در ادامه ی صحبت پرداخته شد به سرپرستی شیلا خداداد از ۷ کودک که مخارج زندگی و تحصیل آنها را متقبل شده است ، همچنین ایشان گفت در ایران قوانین مربوط به گرفتن فرزند برای بزرگ کردن در خانواده بسیار سخت است.

.

برندگان قرعه کشی خودرو برنامه دورهمی

با قرعه کشی صورت گرفته در برنامه دورهمی با حضور نماینده شبکه نسیم و رئیس هیات مدیره اول مارکت و با اجرای مهران مدیری ، دو خودرو به ارزش ۳۴۰ میلیون تومان به نام دو تن از هم وطنان عزیز کشورمان در آمد .

  1. سرکار خانم لیلا کمائی ( ثنائی ) از شهرستان گچ ساران
  2. جناب آقای یوسف اسماعیلی از شهرستان ایزه

16 پاسخ

  1. برای ایشون متاسفم که در یک برنامه تلویزیونی پر بیننده پرمخاطترین آهنگ محبوبترین خواننده ایران رو مسخره میکنند. ایشون با این کارشون شخصیت و حقارت و کوچیکی خودشون رو نشون دادند

    1. ضمن اینکه بنده هم با شما موافق هستم ، خیلی متعجب بودم از اینکه چطور کسی که ادعای جایگاه برای شعر محتویی داره ، بیان سراسر عاشقانه ی آهنگ کجایی رو نتونسته درک کنه ، به نوعی مشخص هست که حتی آهنگ ها رو گوش هم نمیدن و صرفا در مقام نقد برمیان.

  2. من با نظر شما کاملا موافقم . آقای چاوشی محبوب ترین خواننده هستن بعد چون خودشون نتونستن آهنگ محبوبی مثل دقیقا کجایی جناب چاووشی داشته باشن اینجوری تخریب میکنن

  3. با عرض سلام و ادب خدمت مدیر محترم وبسایت و همه طرفداران ستاره موسیقی جناب آقای چاووشی
    آقای محسن چاووشی یکی از بهترین و خوش صداترین خواننده های موسیقی کشورمونه و آهنگ کجایی یکی از بهترین آهنگای ایشون و یادآور سریال بسیار زیبای شهرزاد برای همه طرفداراش بوده و هست و در یادها خواهد موند. من نمیدونم یه خواننده موسیقی سنتی چرا باید خودش رو با خواننده موسیقی پاپ مقایسه کنه و به خودش اجازه توهین بده. هر کس یه سلیقه ای داره عده ای طرفدار موسیقی سنتی هستن عده ای پاپ مخصوصا جوونترا. ایشون فرهنگ رو فقط بلد بودن شعرهای حافظ و سعدی میدونن و به قول خودشون آهنگ کجایی رو بی ارزش تر از زبان محاوره ای دونستن. در صورتی که همین زبان محاوره ای و شعر نو گاهی هزار برابر شعر نظم رو شنونده اثر میذاره. فرهنگ فقط حفظ کردن شعر و غزل نیست فرهنگ درست صحبت کردنه، توهین نکردنه. من واقعا برای ایشون متاسفم. با این کارشون نه تنها طرفداری واسه خودشون جذب نکردن بلکه اون چند نفرم از خودشون دور کردن.

    1. ضمن تشکر از اظهار لطف و نظر شما ، کاملا مواردی که فرمودید صحیح و کامل بود ، اولین چیزی که یک فرد در وادی موسیقی می بایست بدان آگاه و عامل باشه به نظر حقیر این است که تفاوت در سلایق رو به خوبی درک کنه و به تمامی اونها احترام بگذاره ، ولی متاسفانه از آقای سراج نه تنها احترامی ندیدیم که زیر سوال بردن مفهوم شعر و تنظیم ملودی رو هم شنیدیم که نشان از حقایقی تلخ در مورد ایشون داره؛ امیدوارم دیگه شاهد چنین مواردی در عرصه موسیقی کشور نباشیم.

  4. تمسخر یک خواننده اون هم به وسیله کسی که اعدای شعور داره و برای خیلی ها هم ممکنه الگو باشه، اون هم در جایگاه یک خواننده و موسیقی دان برجسته واقعا جای تاسف داره
    دوست ندارم اینو بگم ولی انگار فروش خیلی خیلی بالای آثار خواننده خوب ما محسن چاووشی ، حسادت برخی رو به همراه داشته 😀

  5. سلام
    خیلی واضحه که ایشون حسادت می کنن. اینهمه خواننده در کشور هست چرا باید اسم استاد چاوشی رو ببره که واقعا محبوب ترین و خاص ترین ایرانه
    بعدم یه چیزی بگم. چند شب پیش آقای اصفهانی خواننده بی بدیل کشورمون نظرشون رو گفتن راجع به چاوشی و گفتن که تنها کار فاخری که توی این چند سال اخیر شنیدم فقططططط کار آقای چاوشی بوده
    حسادت توی این کشور خیلی شدید موج میزنه

    1. عرض سلام و تشکر از اظهار نظر شما ؛ بنده هم به عنوان یکی از طرفداران دو آتیشه محسن چاووشی باید به این حقیقت اذعان کنم که بسیاری در حوزه ی موسیقی این کشور به محسن چاووشی حسادت می کنند ؛ شما به نقطه ی ظریفی اشاره کردید.

  6. یکی از دوستان جایی نوشتند که چرا ما ایرانی ها نسبت به اظهار نظر شخصی افراد جبهه میگیریم و توهین میکنیم.به نظر من درستهآقای سراج نظرشون رو اعلام کردن.اما یادمون نره که کجا اینکارو انجام دادن:جلو دوربینی که میلیون ها بیننده قراره این نظرو ببینن و بشنون.واسه اظهار نظر کردن تو یه همچین سطحی لازمه با یه دید وسیع و خالی از احساسات شخصی به موضوع نگاه کرد.حتی اگه آقای سراج کارای زیبای محسن عزیز که آثار بزرگان ادبیات ایران رو به بهترین شکل ممکن خونده بود، نشنیده باشن،چشم پوشی کردن از قسمت های زیبای همین قطعه “کجایی” _خصوصا شروع فوق العاده ی اون _و صرفا اشاره کردن به یک بند ” عزیزم کجایی؟!!”یعنی کوته فکری،یعنی اغماض،یعنی حسادت و یعنی اینکه ایشون اظهارنظر نکردن بلکه خواستن خودشونو تخلیه کنن.

    1. ضمن تشکر از اظهار نظر شما ، باید گفت که نکته ی قابل تامل و مهمی رو ذکر فرمودید ، سلیقه ی شخصی هر کسی میتونه یک چیز باشه از جمله آقای سراج ، اما بیان اون و متاسفانه به شکل تحقیر آمیز در رسانه ای که میلیون ها نفر در حال تماشای اون هستند کاملا اشتباه بود.

  7. انتقاد ایشون در رسانه ی ملی بیست میلیون مخاطبی از جناب چاووشی اصلا صحیح نبود . بخصوص زمانی که آقای چاووشی نمیتونستن از خودشون دفاع کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *