آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر

فهرست مطالب
آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر

آتش‌سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر

الزام خروج ساکنان بندر ماهشهر

وزارت نفت تصمیم گرفته تا برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا، ۴ مجتمع پتروشیمی دیگر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر را تخلیه کند اما مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان می‌گوید که خبر الزام خروج ساکنان بندر ماهشهر از این شهر دروغ است.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان هم تاکید کرد که هیچ خطری ساکنان ماهشهر را تهدید نمی‌کند؛

اما عملیات اطفای حریق تا روز جمعه طول خواهد کشید.

موج دوم آتش‌سوزی در مجتمع پتروشیمی

پس از اعلام “مهار” آتش‌سوزی روز گذشته مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، امروز “موج دوم” آتش‌سوزی آغاز شده و ستاد مدیریت بحران هشدار “خطر گسترش آتش” صادر کرده است. به همین دلیل علاوه بر تخلیه پتروشیمی بوعلی سینا، تخلیه واحدهای پتروشیمی فجر، خوزستان، تندگویان و امیرکبیر در دستور کار قرار گرفته است.

.

روز چهارشنبه ۱۶ تیر بخش‌هایی از مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر که از آن به عنوان بلندترین برج پتروشیمی خاورمیانه یاد می‌شود آتش گرفت. مسئولان صبح روز پنج‌شنبه اعلام کردند که این آتش‌سوزی کنترل و مهار شده است.

اما ساعاتی بعد روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس اعلام کرد که به دلیل گرمای هوا و خاموش نشدن کامل آتش، موج دوم آتش‌سوزی آغاز شده است.

مقامات مسئول تاکنون از ارائه جزئیات این آتش‌سوزی و برآورد خسارت خودداری کرده‌اند اما خبرگزاری تسنیم گزارش می‌دهد که ستاد مدیریت بحران تشکیل‌شده در واحد پتروشیمی بوعلی سینا در خصوص “خطر گسترش آتش” هشدار داده است.

.

تخلیه بندر امام در پی آتش سوزی پتروشیمی

همچنین به گفته فرماندار ماهشهر حدود ۳۰۰ خودروی آتش‌نشانی نیز در محل حادثه حاضر هستند و بندر امام خمینی این شهرستان نیز از “نیروهای غیرضرور” تخلیه شده است.

در شبکه‌های اجتماعی شایع شده که بر اثر این آتش‌سوزی مواد پتروشیمی و سمی نشت کرده که فرماندار ماهشهر آن را تکذیب کرده است.

.

خسارت آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر

به گزارش تسنیم، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در مجموع تولید ۲۵.۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی ایران را به خود اختصاص داده که با بروز آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا و تخلیه ۵ مجتمع پتروشیمی در این منطقه، در روند تولید ۳ میلیون تن محصول پتروشیمی کشور اختلال ایجاد شده است.

.

فیلم آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر

لینک دانلود فیلم آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر – یک

لینک دانلود فیلم آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر – دو

.

این مقاله در گروه خبری داده پردازان مدرن گردآوری ، ویرایش و تکمیل سازی شده است؛ منابع گردآوری : تسنیم و .Vo.a.new.s.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *